Wrap 'n Foil

Shop

FAQ

Frequently Asked Questions

Vragen over | Plakfolie

Plakfolie heeft in de meeste gevallen geen herhalend patroon (zoals behang dat wel heeft). Exact op patroon plakken is dus wat lastiger. Ons advies is om het niet op patroon te plakken. Het kan vaak wel, maar dan moeten de banen elkaar soms wat overlappen, wat niet een mooi resultaat geeft.

Van Polyester (PVC) van zeer sterke en duurzame kwaliteit

Afhankelijk van de type ondergrond (bepaalde ondergronden dienen eerst bewerkt te worden met een hechtprimer/grondverf), Plakfolie is op alle oppervlakken te plakken die glad en vetvrij zijn. Een oppervlak ontvet je eenvoudig door het schoon te maken met schoonmaakmiddel/zeepsop. Zorg ervoor dat het oppervlak ook goed stofvrij is. Is het oppervlak opgedroogd? Dan kun je aan de slag met plakken! Je kunt er de keukens en meubels mee restylen. En wanden mee beplakken. De mogelijkheden zijn dus eindeloos.

Dat kan in de meeste gevallen! Let erop dat muurverf volledig droog/uitgehard is voordat je er een Plakfolie op kunt plakken. Op spuitwerk (niet gladde muur) zal Plakfolie niet goed genoeg kunnen hechten.

Ja, in principe wel maar overal waar vocht bij kan komen eerst af-kitten. Zoals badkamers, keuken bladen en achterwanden. Belangrijk is wel dat de ruimte niet constant vochtig mag blijven. De Plakfolie moet tussendoor op kunnen drogen (evenals de wanden en het plafond).

Op dit moment niet wij breiden onze voorraad aan zodat je wel een gerichte maat kan bestellen.

Het is te doen mits je de handleiding die erbij geleverd wordt goed opvolgt. En bij grote projecten doe dit dan met meerdere personen. 

Vochtbellen ter grootte van een dubbeltje verdampt door de Plakfolie heen na enige weken. Afhankelijk van de type Plakfolie en temperatuur. En anders kun je met kleine sneetjes de luchtbellen kapot drukken.

Helaas kun je de Plakfolie niet hergebruiken.

Plakfolie laat niet los er komen later geen luchtbubbels in het oppervlak. Na het goed uit rakelen van de Plakfolie. Anders even stukje los halen en opnieuw aan rakelen.

Vragen over | Voorraad

In de webshop wordt altijd duidelijk aangegeven of een product op voorraad is of niet. Soms kan het zijn dat door een kruising van 2 orders een artikel uit voorraad is op het moment dat je bestelt. Is het artikel wat je zoekt niet op voorraad? Neem contact met ons op via info [@] wrapnfoil.nl als je deze wilt bestellen en/of je bericht wilt krijgen wanneer het weer op voorraad is.

Is een product niet meer op voorraad of wil je er meer bestellen dan wij op voorraad hebben? Geen probleem! We bestellen ze graag voor je na. De levertijd kan dan wel iets langer zijn.

Vragen over | Bestellen

Je ontvangt altijd een bevestigingsmail wanneer je bestelling geplaatst is. Deze bevestigingsmail geeft een overzicht van de bestelde producten en het verzend- en factuuradres. Je vindt hier ook het bestelnummer terug. Bevestigingsmail niet ontvangen? Het kan weleens voorkomen dat deze in de spambox beland is. Controleer ook goed of het juiste mailadres ingevuld is, een typefout is snel gemaakt. Maak een account aan om dit in de toekomst te voorkomen.

Nee. Ook zonder account (gast) kun je gemakkelijk een bestelling plaatsen. Wel biedt het hebben van een account voordelen. Wanneer je bent ingelogd kun je:

  • Sneller bestellingen plaatsen, je voorkeuren blijven behouden
  • Je eerdere bestellingen bekijken
  • Wijzigingen aanbrengen in je adresgegevens
  • Je accountgegevens wijzigen
  • Aan- en afmelden van nieuwsbrief-abonnementen
  • Je wachtwoord wijzigen
  • Verschillende verzendadressen opslaan om een bestelling naar verschillende adressen te versturen. Handig voor het sturen van cadeaus naar vrienden en familie!

Op dit moment nog niet maar houd uiteraard onze webshop in de gaten voor deze optie. Een proefstaaltje kan alleen voor de pruim plakfolie (NOUVA vinyl™) besteld worden. 

Orders kunnen o.a. via iDeal, Paypal, Bancontact, ApplePay, op Factuur of CreditCard betaald worden. Voor meer informatie zie deze betaalpagina.

Vragen over | Verzending & Bezorging

Ja, je bepaalt zelf het bezorgadres. Wil je bestellingen soms op een ander adres laten bezorgen (bijvoorbeeld de ene keer bij een familielid en de andere keer op je werk) dan kan dat. In je persoonlijke account bij adresboek, kun je adressen invoeren en beheren. Als je een bestelling plaatst, kun je bij ‘verzendadres’ kiezen uit één van de adressen in het adresboek.

Wanneer je bestelling wordt verzonden, is afhankelijk van het type levering dat je hebt gekozen. Hieronder vind je een overzicht. Alle pakketten worden door PostNL verzonden. 

Standaard levering

Mits op voorraad: Bestellingen die geplaatst zijn worden 1 – 3 werkdagen later verzonden. Zodra je bestelling verzonden is, krijg je van ons per mail een verzendbericht met een track and trace link om de zending te kunnen volgen. 

Same Day Delivery – dezelfde dag nog in huis (alleen binnen Nederland) 

Wanneer je voor de Same Day Delivery hebt gekozen, wordt je pakket dezelfde dag nog verzonden en afgeleverd. Bestellingen die je voor 12:00 uur plaatst, worden dan dezelfde dag tussen 17:00 en 22:00 uur bezorgd. Je ontvangt een track and trace link waarmee je kunt zien wanneer je het pakket mag verwachten. *deze optie is nog niet mogelijk.

Next Day Delivery – besteld na 15:00 uur en alsnog morgen in huis (alleen binnen Nederland)

Wanneer je voor Next Day Delivery hebt gekozen, wordt je pakket de volgende werkdag tussen 17:00 en 22:00 uur afgeleverd. Je ontvangt een track and trace link waarmee je kunt zien wanneer je het pakket mag verwachten. *deze optie is nog niet mogelijk.

Op bestelling (Pre-Order)

Wanneer je het product niet uit voorraad leverbaar is maar ‘op bestelling / pre-order’, dan duurt bezorging 15 – 20 werkdagen. Zodra het pakket is verzonden ontvang je een track and trace link waarmee je kunt zien wanneer je het pakket mag verwachten.

Nee, dit is helaas niet mogelijk. WrapnFoil.nl is een online webshop. Alle bestellingen gebeuren online via de webshop en worden verzonden met een bezorgdienst. Je bestelling zelf ophalen is niet mogelijk.

Nederland

  • brievenbuspakketpost vanaf € 5,95
  • pakketpost vanaf € 7,95  
  • alle bestellingen vanaf € 100,- leveren wij *GRATIS
  • pakketten groter dan 100 cm (lxb), geldt er een eenmalige toeslag in de handelings- en verzendkosten van € 2,- per order

België

  • ​brievenbuspakketpost vanaf € 9,95
  • pakketpost vanaf € 13,95
  • alle bestellingen vanaf € 100,- leveren wij *GRATIS
  • pakketten groter dan 100 cm (lxb), geldt er een eenmalige toeslag in de handelings- en verzendkosten van € 2,- per order


Wil je, je pakketje naar een ander land laten verzenden? Neem dan contact op met onze klantenservice via: info [@] wrapnfoil.nl

Vragen over | Retouren en Ruilen

Ja dat kan, je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info [@] wrapnfoil.nl.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

*Zie pagina: Retourneren voor de verdere afhandeling omtrent retouren.

Ja dat kan, je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Wrap ‘n Foil geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info [@] wrapnfoil.nl.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Bekijk ook voor meer informatie deze pagina: Retourneren.

Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 14 dagen op eventuele drukfouten, beschadigingen of vlekken. Heb je plakfolie met storende vlekken, beschadigingen, drukfouten of andere fouten ontvangen? Meld dit dan binnen 14 dagen na ontvangst via onze klantenservice: info [@] wrapnfoil.nl.

Let op!: na opening van de beschermhoes, breng de plakfolie nog niet aan en ga er niet in snijden, wij kunnen dan niet meer achterhalen wanneer de schade is ontstaan. Om je klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we een duidelijke foto nodig. We zullen het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.

Vragen over | Wrap 'n Foil

Startte als een passie, uitgegroeid tot deze online plakfolie shop. Het is een plek waar styling-addicts zich kunnen laten gaan om hun eigen wow-factor te creëren bij het (re)stylen van hun meubels, muren, laptops etc.

Geneviève, eigenaar achter Wrap ‘n Foil, “always-in-to-a-wrapping-party”. Van elk gelegenheid maak ik een wrapping feestje. Ik zoek ook steeds naar net dat tikkeltje meer, trendy en stylish plakfolie. Happy wrapping in style.

Ik houd van leuke plakfolie-design, mooie kleurencombinaties, hippe materialen, en last but definitely not least: plakfolie accessoires! Vanuit deze mix is Wrap ‘n Foil gegroeid, tot een online plakfolie winkel met inspiratie, tips en leuke accessoires voor het decoreren/(re)stylen van meubels.

Wrap ‘n Foil is zowel voor zakelijke als particulieren klanten beschikbaar.

Wrap ‘n Foil heeft wekelijks nieuwe items online staan waardoor de collectie continu in beweging is.

Wrap ‘n Foil brengt 3 à 4 collecties per jaar uit. Als je, je inschrijft voor de nieuwsbrief, krijg je een seintje wanneer de nieuwe collectie online komt.

Als Wrap ‘n Foil even een rustperiode inlast, blijft de webshop gewoon open. Verzendingen worden dan pas gedaan na afloop van deze periode zoals vermeld in alle communicatie. Indien je toch wil afzien van je bestelling alvorens verzending, kan door een mailtje te sturen naar info [@] wrapnfoil.nl.

Ja, zeker zijn die er. Houd je ook zo van Wrap ‘n Foil, diegenen die zich inschrijven op het Wrap ‘n Foil-nieuwtje, krijgen regelmatig kortingscodes in de mailbox. Op onze kortingscode pagina vind je alle rechtmatige kortingscode(s). We doen ook leuke acties via sociale media kanalen dus zorg ervoor dat je Wrap ‘n Foil volgt via de Blog, Facebook, Pinterest en Instagram en mis geen enkele korting.

De wettelijke garantie is van toepassing, waarbij een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van kan verwachten. Oftewel, als je Plakfolies bestelt bij Wrap ‘n Foil mag je verwachten dat deze onbeschadigd en niet geopend zijn. Kleuren kunnen altijd iets afwijken van de kleur op de foto, maar de productbeschrijvingen moeten zoveel mogelijk overeenkomen met wat je op de productfoto’s ziet.

Uitgesloten van garantie zijn:

  • Beschadiging door opzet of nalatigheid
  • Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
  • Normale slijtage
  • Verkleuring door zonlicht of krimpen door hitte
  • Beschadiging door het niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

Je kunt voor vragen of klachten over een product of dienstverlening van Wrap ‘n Foil contact opnemen via info [@] wrapnfoil.nl. Wij handelen de klacht binnen 7 dagen en zo goed mogelijk af.

Dat kan! Neem contact op via de mail:

✉️  info [@] wrapnfoil.nl

Op dit moment niet maar houd de vacaturepagina in de gaten voor de openstaande vacatures.

Alle gegevens worden vertrouwelijk behandeld (zie de pagina Privacy statement)

Is je vraag beantwoord?  Zo niet: Mail ons dan op info [@] wrapnfoil.nl

kocht
verified